Full rulle

Snart är det dags för kalas. Dern 27e blir Greta 1 år och dagen innan ska vi ha kalas med öppet hus :)
Igår passade jag på att skura utsidan av kyl och frys samt skura rent diskbänken och allt kakel ordentligt. Bara köksluckorna kvar :) Ikväll tänkte jag att vi skulle slå in Greta födelsedagspaket!

Tänk att det snart gått 1 år.
Lördagen 26/2 2011 var jag och Danne nere på affären. Hade hört att ricinolja kunde sätta igång förlossningen. SÅ vi gick vidare till apoteket och köpte det + lite andra små nödvändiga saker som salvor och sånt. Allt var äntligen klart. Vagnen var nytvättad och bäddad, kläderna var vikta i byrån och allt bara väntade på bebis. Väskan var packad med omsrog och äntligen kunde jag slappna av. Inne i affären sa jag till Danne "inatt ska vi föda barn" Inte visste jag att jag nästan hade rätt.

Kommer hem och börjar fega ur angående ricinoljan. Men tar ändå en normaldos för hård mage, eftersom jag ändå var rätt så hård i magen.. hade tagit dubbla doser järntabletter eftersom mitt järnvärde sjunkit enligt mätningen dagen innan hos MVC.
Strax efter jag fått i mig oljan så började jag läsa på lite extra och inser att det kan vara farligt. Det kan gå för snabbt för både bebis och mamma och sluta väldigt illa. Lugnade iallafall ner mig med att jag bara tagit en normaldos och inte så stor dos för att sätta igång en förlossning.
Runt 22tiden trycker det på och jag springer på toa. Byter binda för som många vet blir det en del flytningar i slutet av grav och ibland lyckas bebis trycka till och då är det svårt att hålla emot om blåsan är full haha
Sätter mig i soffan igen och vrider lit epå mig, det blir blött! bytte binda igen, och håller på sädr säkert 15-20 min innan jag sätter mig på toa eftersom det inte var någon ide att ställa mig upp. Helt plötsligt börjar det sippra och rinner is äkert 20sekunder för att sluta ner bebisen rör sig.

Nu blev det ingen bebis 26/2 2011 utan en igångsättning pga vattenavgång utan regelbundna starka värkar dagen efter :)  Så jag hade nästan rätt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0