Framsteg för Greta

Tidigare idag halvkröp greta. Hon flyttade ett knä i taget lite försiktigt men händerna var stilla kvar på sin plats på golvet. Men nu ikväll tog hon ca 2-2,5-3 krypsteg. Dock väldigt små så hon tog sig bara fram ca 2-3 cm men ändå framsteg :)

Jag får göra så att jag sätter henne på golvet och sätter mig själv en bit ifrån med en leksak jag vet att hon vill ha. Jag lutar mig fram och lägger leksaken nära henne så hon får böja sig frammåt, sen drar jag sakta leksaken mot mig och skakar lite på den. Hon blir jätteledsen och arg och vill för allt i världen komma fram till den.

Det kanske låter lite hårt men det känns som om det är enda utvägen. Hon är så extremt missnöjd över att inte ta sig frammåt. Fast hon tar sig ju frammåt på sitt lilla vis men det går så sakta att hon ger upp. Jag tror att hon kommer bli en mycket gladare bebis om hon kan komma fram dit hon vill (men säkert inte alltid på vara;) hehe) snabbare.

Faktiskt så skrattade hon av förtjusning när hon tog sina små krypsteg. Sen blev det väl lite läskigt eller så nådde hon gränsen över vad hon accepterade med att jag tog leksaken länge och längre bort.
Nåväl så är det framsteg i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0