En väldigt vaken dag.

Greta vaknade någon gång runt klockan "för tidigt" för att minnas. Hon somnade inte igen fören halv nio och vaknade kvart i tio.

Dagen spenderades med att leka och lyssna på hennes gapskrik halva dagen. Vi tog en liten tur till affären också. Där hade de jubeleums priser på barnmat. Fanns bara mellanmål kvar- 6 burkar för 10kr. Köpte 18burkar för 30kr.
Egentligen tyckr jag det är fult att kalla det för jubeleumspriser, för egentligen hade de bara kort datum. Greta kommer iallafall hinna äta upp det innan bäst före datum.
På tal om det blir jag så förbannad över folk som slänger maten samma dag datumet går ut. Bäst före betyder inte DÅLIGT EFTER DETTA DATUM. Det betyder att det bör ätas upp inom en mindre framtid.. snacka om slöseri.

Greta somnade inte om förens strax efter kl 15 och vaknade kl 17 när pappa Daniel kom hem. Sen har hon varit på extremt bra humör :) Hon somnade vid kl 21 med 2,5dl välling.
Det betyder att jag måste köpa en större nappflaska då de ivi har endast tar 260ml vatten. Vällingpulvret får inte plats och jag måste blanda i en bunke först... himla omständigt.

Varför sova på kudden när det är så mycket mysiga bland mjukisdjuren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0