Full rulle hela veckan.

Idag åkte jag kommunalt ända från hässelby hem. Greta skrek hela vägen men somnade med vinterkläderna på 5 min innan vi kom in genom dörren. SOm tur var vaknade hon inte till av att jag tog bort jackan.
När jag åkte upp i rulltrappan från pendeln bara tvärslocknade den. Jag åker frammåt med vagnen när jag ska upp så jag kunde inte dra upp den på bakhjulen. SUCK!! SOm tur var stog den lite folk uppe vid rulltrappan som kunde hjälpa mig.
Rulltrappan brevid stannade också och där stog inte mindre än 2 barnvagnar. Som tur var hade de vagngnarna på bakhjulen och kunde guppa ner.

I morgon ska vi till BVC för 10mån läkarkontroll. Ska bli spännande att se hur mycket hon väger och speciellt hur lång hon är. Hon har säkert inte gått upp något, kanske gått ner. 3 veckors förkylning och krypningen gör nog sitt. Hon har ju inte velat äta alls under tiden hon varit sjuk.
Hon gå på antibiotika nu så ska ringa i morgon under telefontiden för att höra om det är okej att vi kommer. Tror inte hon smittar dåvarken jag eller Danne blivit sjuka. Danne har dessutom världens sämsta imunförsvar och bli sjuk bara någon blåser honom i örat.
Efter det kommer mamma hem till oss för att kika på nya soffan,mattan och tv bänk/hylla.
Hoppas Greta är på sitt bästa humör och visar sin mormor hur man gör när man kryper haha.

På onsdag ska vi träffa Rebecca och lilla gull ungen Thea i skärholmen. Jag ska köpa de sista julklapparna och även ta en tur till IKEA. Måste köpa spärr till kökslådorna. Ifall Greta nu smittar tror jag inte det är någon fara. Ungarna kommer sitta i varsin vagn hela dagen ändå :p Men som sagt. Danne har inte blivit sjuk och då lär knappast någon annan bli det heller :p

På torsdag kommer pappa hit och bjuder oss på middag i centrum. Ska bli trevligt. Var ett tag sen jag träffade pappa : Vi ska även ta oss tid att ge varandra julklapparna.

På fredag fyller morfar år. Så vi ska hem till dem. Dannes pappa hämtar Greta och Danne där och jag åker hem till mamma och David med dem.
Yes, ni läste rätt. Jag kommer inte vara med och fira Gretas första jul. Känns sådär. Men hon kommer inte minnas något av den här julen och jag vet att hon är i extremt goda händer med sin pappa, farmor,farfar och hela tjocka släkten där :) Deras jul kommer antagligen kretsa runt att Greta ska ha det bra och alla hennes julklappar haha
Hon och Danne kommer ändå hem till mamma dagen efter :)

På lördagen är det julafton

På söndag är det fullrulle hela dagen också.

Jaa jag kommer vara helt slut efter jul.. får ta och vila upp mig i mellandagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0